Stas med trening sammen med A-laget!

Åpen trening med A-laget ble en vellykket erstatning for avlyst kamparrangement.

Opprinnelig var det planlagt å gjøre litt ekstra ut av A-lagets siste serierkamp med kiosk, maskotter, underholdning og konkurranse i pausen. Da Lunner/Harestua ikke kunne stille til kamp valgte vi å invitere barnefotballen til åpen trening sammen med jentene på senior.

Sammen startet de økten med dans og lansering av den nye barnefotball-låta “Skyter flammer” laget av Øyvind Blikstad, trener på J9 Nordre Ål. Stor takk til Minna Meland (bildet) fra Dansehuset Lillehammer som stilte opp som danseinstruktør på kort varsel! Minna spilte også fotball da hun gikk på barneskolen og ho syntes “det var gøy å få bidra til idrettsglede og samhold på denne måten”.
Alle jentene fra senior og rundt 40 jenter fra barnefotballen var med og danset, ser du nøye etter på bildene ser du at til og med noen av trenerne på senior var med. Etter oppvarming med dans lek og moro med fotballen på tvers av lagene. Det var veldig stas for de yngste jentene å få lov til å spille fotball med de eldste jentene. Som en avslutning på økten ble det servert vafler og varm saft til alle som deltok.

Selv om arrangementet som var planlagt ble avlyst, ble dette en veldig fin erstatning. Stor takk til de som var med på gjennomføringen og til seniorlagene som åpent første delen av treningen for de yngste jentene. Dette frister til gjentakelse!

Senior jentene avsluttet med intern treningskamp. Med walkover og 3 poeng for kampen som skulle vært spilt, ble A-laget avdelingsvinnere og skal spille KM-finale mot Brumunddal 31.oktober. Om dette blir på hjemme eller bortebane vet vi ikke enda, men spennende blir det!

Se GDs sak for gårsdagen og om A-laget

Forsidebilde: Tore Steffens /GD