Seriespillet smeller i gang!

Våre jenter fra 7 til 19 år starter i løpet av denne og neste uke opp med seriespill etter flere måneder med bare treninger. For at vi skal overholde smittevern i den krevende situasjonen vi er oppe i, er det mye retningslinjer å overholde. Kampverten blir viktigere enn noen gang.

Først og fremst gjelder de generelle smittevernreglene under all vår aktivitet:

• BLI HJEMME: Hold deg hjemme dersom du er syk eller har symptomer som kan knyttes til Covid19.
  • HOLD AVSTAND: Alltid 1 meter avstand når det ikke er snakk om spillsituasjon.
  • HYGIENE: God hånd- og hostehygiene og forsterket renhold.

Kampverten er en rolle som er viktigere enn noen gang. Kampverten skal sørge for gode rammer rundt kampen, registrere tilskuere, støtteapparat og spillere for mulig smittesporing og sørge for at smittevernreglene overholdes.

For kamper i LKFK bruker vi en løsning Rubic/LagetMitt har utarbeidet, som er veldig kjekk og enkel å bruke. Linken til registrering av tilskuere, støtteapparat og spillere finnes på websiden til www.lagetmitt.net, og det kan enkelt gjøres ved å skanne QR-kode. Kampverten er ansvarlig for registrering. Ungdomsfotballen regisrerer spillere og støtteapparat gjennom FIKS, og tilskuere gjennom LagetMitt, mens barnefotballen registrerer alle i LagetMitt.

Alle spillere fra 13 år skal gjennomføre koronavettkurset, og dette er de informert om. Det er også bare en fordel om andre ressurspersoner tar kurset. Veiledning og innlogging finnes HER.

Vi har i samarbeid med Lillehammer FK utarbeidet informasjonsskriv med kart over soner for alle banene vi benytter. De er lagt ved som vedlegg oppe til høyre på siden.

Det samme er kampvertinstruks og veiledning for registrering av tilskuere/støtteapparat/spillere.

Dette klarer vi sammen, og klubben ønsker alle lag lykke til med kamper i høst! Husk avstand!