Våre nye klubbdommere

Mandag kveld gjennomførte 13-åringene klubbdommerkurs, og vi ønsker de tøffe jentene lykke til i dommergjerningen. Ta godt i mot dem!

Årets klubbdommerkurs ble av den digitale varianten grunnet situasjonen med smitteutbrudd av Covid-19 på Lillehammer. Alle (!) spillerne på J13 stilte opp på kurset, og dommeransvarlig Herman Bostad kjørte en stødig gjennomgang av regler, retningslinjer og gode råd og tips til en fersk klubbdommer. Selv om dialogen mellom kursholder og deltakere ble annerledes denne gangen, er digital gjennomføring et fint alternativ og det var rom for spørsmål under hele kurset.

Lista over klubbdommere vil bli oppdatert fortløpende, og vi oppfordrer de yngste lagene til å kontakte våre ferske dommere slik at de får prøvd seg i kamp.

Allerede rett etter kursslutt var første dommer rekruttert på kamp denne uken, så det tyder på tøffe 13-åringer som kaster seg ut i det med en gang.

Ta godt i mot dem og vær med å gi dem en god opplevelse i dommerdrakta. Uten dommer – ingen kamp!

VIKTIG: Dommerregning for barnefotball 3er, 5er og 7er er oppdatert i 2020. Lagledere be bruke den nye regningen for årets kamper, så honorar til dommeren blir riktig.

Dommerregning er vedlagt i denne saken.