LKFK stemmer imot forslaget om boikott av VM i Qatar

Boikott av VM i Qatar er en av sakene på det digitale ekstraordinære fotballtinget på søndag, der styreleder Sigurd Tremoen stiller som klubbens representant.

Saken om boikott av VM i Qatar ble tatt opp og diskutert på styremøtet i klubben som var mandag kveld. Det ble enstemmig vedtatt at Lillehammer KFK velger å støtte Mollekleiv-rapporten og stemme imot forslaget om boikott. Styret håper at forbundsstyret følger opp de 26 konkrete kravene og tiltakene som presenteres i rapporten, som Qatar-utvalget mener vil kunne legge til rette for å lykkes i et godt arbeid for menneskerettigheter.

I likhet med rapporten, håper og tror Lillehammer KFK at dialog med krav og press vil være mer effektivt for å styrke menneskerettighetene i fotballen.

Les hele rapporten til Qatar-utvalget her

Se opptak fra da Mollekleiv la fram rapporten og mer informasjon rundt saken her