Dommersamling i LKFK

Tirsdag 26.oktober ble det gjennomført en vellykket dommersamling for klubbens dommere. Alle som hadde tatt klubbdommerkurs var invitert og flertallet av de som har vært ivrige på å dømme i høst var også de som møtte opp.
Vi startet kvelden med pizza og ble bedre kjent med Herman Bostad som er klubbens dommeransvarlig. På grunn av pandemien har han bare vært med digitalt tidligere. Herman fortalte om at han var både dommer og spiller i flere år. Etter noen år sluttet å spille fotball, men fortsatte å dømme. Han fortalte om sin karriere som dommer så langt, hvilke kurs og samlinger han har deltatt på og hvor i dommer-stigen han er nå. Videre fortalte han om hvilke muligheter jentene har som dommere og åpnet for spørsmål fra jentene. Før vi avsluttet drodlet vi litt rundt hva vi kan gjøre på en evt ny dommersamling til våren, sånn at jentene fikk være med og påvirke hva som skjer.

Kurs/samlinger:

NFF Indre Østland Jenteseminar 20.nov
Mulig rekruttdommerkurs for jenter på Lillehammer over jul

Dommersamling

Les mer om dommere i klubben her