Det jobbes godt i ungdomsfotballen!

Lillehammer KFK-jenter i Toppgruppe og treningstropp for J2007-kretslag!

Det gjøres mye bra i ungdomsfotballen i LKFK. Tidligere i høst har vi blant annet skrevet om god representasjon på sonelagene for J2009 og J2008 og uttak til Equinor Talentleir. Det er også flere lag som har jenter som gjør det bra i LKFK. I treningstroppen for J2007-kretslaget finner vi nå 4 spillere fra vårt eget 2007-kull. Helle Wessel Finstad (J14), Selma Lie (J17), Anna Rognli (J14) og Mari Sanne Nordeng (J14). Første treningen for J2007-kretslaget vil bli en «mini-uttakssamling», der det vil bli tatt ut en endelig spillertropp for kretslaget etter samlingen. Til kretslag blir det tatt ut jenter på tvers av klubber fra hele kretsen og dette kullet har et høyt og jevnt nivå. Vi har trua på at våre jenter vil bli en del av den endelige troppen til slutt.

I tillegg til plass i treningstroppen for kretsalget har Selma, Anna og Mari fått plass i kretsens Toppgruppe jenter! Toppgruppe jenter er et nytt nivå i Landslagsskolen og er for de beste kretslagsspillerne som aspirer inn imot Talentleir. Toppgruppen skal bestå av jenter 13-16år, men i første omgang er dette et tilbud for J2007 og J2006 i vår krets. NFF Indre Østland har nå i slutten av oktober tatt ut 20 jenter på tvers av klubber i kretsen og alder til toppgruppen og blant de 20 finner vi 3 jenter fra LKFK.

Dette sier jentene selv om uttak til kretslagets treningstropp og toppgruppe:

Fin bekreftelse på at treningen så langt har fungert, men det er mange år med hardt arbeid igjen før jeg når toppen. Det blir en fin ekstra treningsarena. Jeg gleder meg! – Anna Rognli

Jeg er glad for å få muligheten til å trene med denne treningsgruppa. Jeg hadde forventa det, så tenker ikke så mye på det og jobber med utvikling hele tiden, uansett hvem jeg trener med. – Selma Lie

Jeg syns det var veldig morsomt å bli tatt ut. Det gir meg mer motivasjon og jeg er glad for å få muligheten til å trene med toppgruppa. – Mari Sanne Nordeng

Veldig morsomt å få muligheten til å være med å spille med mange andre gode spillere og jeg gleder meg til å være med. – Helle Wessel Finstad

Se troppen til Toppgruppe jenter her

Se treningstroppen til J2007-kretslag her