J19: LKFK – Valdres

En godt gjennomført kamp mot god motstand, men med et sluttresultat som snur i aller siste sekund.

Referat fra kampen av lagleder L.A. Kronborg. Bilde av Tonje Storhaugen Mathisen.

J19 dro til Valdres for sin nest siste kamp for sesongen. I troppen som reiste er 4 lag representert: A-lag/Rekrutt/J17/J15. Vi var forberedt på å møte et godt Valdres-lag.

Jentene kom greit ut, og hadde grei kontroll. Etter å ha havnet under 1-0, kom vi tilbake og ledet 2-1 til pause etter scoringer av Siri Ågnes og Aurora Andberg. Helt fortjent.

2. omgang var mer jevnspilt, vi slurvet litt og Valdres tok mer og mer over. De utlignet til 2-2 etter slurv i vårt defensive arbeid. Kort tid etter kom vi igjen tilbake og gikk opp i ledelse 2-3 ved Kristin Monshaugen – en flott scoring med venstre fot! De siste 20 minuttene ble mer en forsvarskamp. Beina begynte å bli tunge, men jentene bet tenna sammen og gjorde en fantastisk innsats med å stykke opp spillet. Vi kom ikke til noe særlige sjanser, og hadde mer enn nok med å forsvare oss. Flere ganger gjorde vår sisteskanse, Marie Kolstad (J15-keeper), gode inngrep og avverget flere gjennombrudd fra Valdres.

90 minutter passerte og dommeren la til 3 minutter overtid. Minuttene gikk og ca. 4 min på overtid (altså over den annonserte overtiden) fikk vi avverget to innkast nede i hjørnet på vår banehalvdel, og regnet med det med at dommeren skulle blåse av kampen. Men spillet fikk fortsette langt på overtid av overtiden. Nytt innkast inn i 16meteren, der vår midtstopper stod og markerte spissen til Valdres. Midtstopper Emma ble felt av Valdres-spissen og dommeren blåste. Det som vi trodde var frispark til oss ble straffe til Valdres.

3-3 stod på tavla da dommeren blåste av kampen 5 minutter på overtid. Jentene gikk skuffet av banen etter en fantastisk innsats, men uheldig resultat.

Kampen hadde likevel mye å glede seg over! Siri Ågnes fikk endelig spille kamp igjen etter at NFF tillot alle jenter født i 2000 å spille kamper ut sesongen. Maja Sundnes Brå (ny student) fikk sin første kamp i den blå drakta, og leverte en god kamp. Ingunn Tofthagen fra J17 kom inn på høyre back i 2. omgang, og leverte en bunnsolid omgang. Marie Kolstad J15 leverte en solid kamp i mål Leah Kvåle J15 (hospiterer med A-laget) leverte en meget god 1. omgang på topp, men fikk lite å jobbe med i 2. omgang da vi falt tilbake. Ida Sagdalen fra J15 gjorde igjen en fantastisk kamp som midtstopper- uredd, god i duellspillet, tør å holde på ballen. Generelt godt levert av samtlige på laget. Anført av en alltid meget solid og god kaptein, Aurora Andberg.

Hele troppen:

Marie Kolstad, Emma Nordstrand Veskje, Najani Høva, Hulda Bergh Gabrielsen, Ingrid Taarud, Aurora Andberg, Ingrid Vangdal Høiland, Kristin Monshaugen, Ylva Storesund Tremoen, Siri Ågnes, Leah Stranda Kvåle, Ida Sagdalen, Idun Stebergløkken Meren, Ingunn Tofthagen og Maja Sundnes Brå.

Siste kamp denne sesongen er hjemmekamp mot Vind/Gjøvik-Lyn 21. oktober.