ALLE MED på Sportsplassen

Over 60 barn møtte opp til SuperOnsdag på Sportsplassen da LFK og LKFK arrangerte Alle Med onsdag ettermiddag.

LKFK har i flere år slitt med å etablere egne jentelag i Hammartun skolekrets, og har i samarbeid med Lillehammer Fotballklubb planlagt tiltak som skal få flere i aktivitet i denne kretsen. Vi ønsker å vise flere hvor fin idretten vår er og at terskelen for å være med er lav.

Et av disse tiltakene var gårsdagens ALLE MED-dag på Sportsplassen for alle 1.-3.-klassinger som går på Hammartun skole. Vi hadde avlagt et kort besøk i hver klasse på forhånd og engasjementet virket allerede da positivt!
Selma Stranda Kvåle fra J12 Hammartun var med oss rundt og fortalte hvorfor hun synes fotball er gøy og hvorfor flere burde prøve fotball. En flott ambassadør for LKFK! GD skrev en sak om besøket vårt og du kan lese hele saken HER.

Foto: GD/Tore Steffens

Over 60 ivrige spillere møtte opp og blant disse var det 25 jenter. Noen fotballspillere fra før, andre helt ferske. Jentene og guttene kjørte økter i grupper hver for seg, med kyndig instruksjon av eldre spillere, trenere og sportslig ledelse i klubbene. Foreldrene fikk informasjon fra klubbene mens barna spilte fotball.

Vi vil få takke rause givere rundt om i Lillehammer og Sport1 Strandtorget som i forkant hadde gitt oss både nye og pent brukte fotballsko og leggskinner til arrangementet til de som ikke hadde utstyr fra før (så langt “lageret” rakk). Det var stolte mottakere som gikk fra Sportsplassen i nye sko!

For jentene som kunne tenke seg å fortsette å prøve fotball fremover;
Møt opp på Sportsplassen på tirsdager kl. 17-18!
Vi planlegger felles treningsgruppe for jentene frem til sommeren, og håper på kamper og seriespill fra høsten av.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss!

Sportslig leder barnefotball:
Anita Rapp-Ødegaard, mob. 90670761