Vetle gir seg som trener for a-laget

Etter evaluering av vårsesongen og gode samtaler har dessverre Vetle Simensen Nerem valgt å gi seg som hovedtrener for a-laget. Etter at flere sentrale spillere i troppen takket for seg mot slutten av vårsesongen, er situasjonen for laget nå at man må bygge en helt ny tropp både for høsten 2022 og med tanke på sesongen 2023. Dette arbeidet ser ikke Vetle for seg å ta del i, og vi er derfor enige om at han fratrer som hovedtrener.

Vetle har vært trener for a-laget i fire sesonger, og sesongen 2021 rykket a-laget opp til 2. div for første gang på ti år. Klubben og styret ønsker å takke Vetle for den enorme jobben han har lagt ned for seniorlaget. Vi håper Vetle fortsetter i klubben, og har gitt Vetle et trenertilbud han bruker litt tid nå i juli på å vurdere.

Klubben vil presentere en midlertidig hovedtrener i løpet av de neste dagene. Styret vil bli involvert i ansettelse av en permanent trener i høst.

Henvendelser/media: Kontakt sportslig leder Henrik Wangberg på sportsligleder@lkfk.no eller på 40608495.