Treningsøkta i LKFK

En god treningsøkt starter med god planlegging og gode verktøy. Her kan våre trenere finne informasjon og veiledning til kompetanseheving og trening på alle årganger.

LKFK Trenerhåndbøker

LKFK har laget spesifikke trenerhåndbøker for årgangene 7-12 år.

Trenerhåndbøkene er ment å gi trenere i barnefotballen grunnlag til å rettlede og veilede spillere mot en lik spillerutvikling frem til ungdomsfotballen.
Det forventes ikke at alle spillere når hovedmål pr årgang, men at man streber etter å strekke seg mot den.

Alle trenerhåndbøkene finner du her:

NFF Trenerveileder

NFF har laget veiledere for hvordan trene og lede lag, øvelser, retningslinjer, regler:

NFF Treningsøkta

NFF’s øvelsesbibliotek. LKFK har egne utvalgte øvelser her:

Grasrottrenerkurs

Vi kvalitetssikrer trenerens kompetanse ved hjelp av NFF’s Grasrottrenerkurs. Det er et klart mål at alle som skal være trener i LKFK har formalisert sin kompetanse gjennom trenerkurs. Finn ledig kurs og meld deg på.

Hospitering

All hospitering i LKFK følger reglementet satt i Sportplanen, og følges opp i Trenerforum.
Hospiteringsoversikt finner du her:

Års- og Periodiseringsplaner

LKFK har egne årsplaner og periodeplaner. Disse kan du finne her:

Sportsplan og Vedlegg Spillerutvikling

Gjeldende Sportslig plan finner du her: