Spillerutvikling

Spillerutvikling i LKFK er basis for all aktivitet mot spillerne i klubben. Vi styrer mot god spillerutvikling gjennom:

Hos oss skjer spillerutvikling gjennom

LKFK ønsker at spillere skal etablere eierskap til egen utvikling. Utviklingen kan kjennetegnes med følgende stikkord:

• Trener mye
    En forutsetning for å bli god er mye trening. Vi leter derfor etter spillere som har trent og trener mye. Spillere som øver på egenhånd med ball, kjører styrkeøvelser etter fellestreninga osv.
  • Tilstedeværelse
    Like viktig som antall treningstimer, er tilstedeværelse i den enkelte økta. Vi leter etter spillere som lever seg inn i aktiviteten og som gir alt for å vinne sine «kamper i kampen».
  • Tester egne grenser
    Skal man ha utvikling, så må man i dag prøve på det man ikke klarte i går. Vi leter etter, og ønsker å legge til rette for, spillere som går ut av komfortsonen. Spillere som forsøker å dra av lagets beste forsvarspiller, som tar det ekstra draget, som bruker venstra, selv om høyre er bedre, osv.
  • Nysgjerrige og reflekterte
    Vi leter etter spillere som er sine egne trenere. Spillere som tenker igjennom «Hva det var jeg gjorde bra, og hvorfor?» og «Hva kunne jeg gjort bedre, og hvordan?». Spillere som aktivt innhenter kunnskap og som lytter til råd fra trenere og medspillere.

Olymptiatoppens Treningsdagbok

LKFK anbefaler spillere og trenere til å benyttes Olympiatoppens Treningsdagbok:

LKFK Egentreningsplan

LKFK anbefaler alle spillere til å bruke klubbens Egentreningsplan i perioder der fotball har pause, eller som tillegg til fortballtreningen:

NFF Landslagsskolen – Roller

LKFK anbefaler alle spillere til å lese NFF’s rollebeskrivelser:

Kontakt LKFK’s Spillerutvikler:
Tord Strømme, Tlf. 95435026, spillerutvikler@lkfk.no