Sosial fotballsamling for J13

J13 tilbragte helgen i Etnedalshallen for å styrke samholdet på tvers av skolekretsene ytterligere. Sammen med fotball, var det sosiale i fokus, og ut i fra det støtteapparatet forteller i teksten under virker det som at jentene har hatt en veldig bra helg.

Fredag 11. mars dro 21 spillere fra J2009 til Etnedalshallen for å spille fotball og bli bedre kjent på tvers av de tre skolekretsene Nordre Ål, Søre Ål og Hammartun. Dette var en sårt tiltrengt sosial helg, da korona har satt en stopper for alt som har vært planlagt av cuper og sosiale samlinger for laget så langt. Vi har sett på treninger at det har vært vanskelig for jentene å samle seg som en stor gjeng, og heller holdt seg til det trygge i venninnene fra grendelaget. Men med fokus på mange forskjellige grupperinger i løpet av helgen ser vi stor endring på det.

Denne helgen var det det sosiale som stod i fokus, men det ble også mye fotball. Vi hadde et spillermøte for første gang og det ble gjennomført spillersamtaler med hver enkelt spiller som var med i helgen. Det var planlagt fire økter på tre dager, bl.a. med temaer som er best egnet uten minusgrader, f.eks mye avslutningstrening. Jentene lagde selv alle måltider på skolekjøkkenet inkludert vaffellunsj, tacomiddag, kjelepoppet popcorn og brownies. Kalorier må til med høyt aktivitetsnivå. G14 fra Nordre Land var også i hallen på lørdag og inviterte til to korte kamper. Jentene var superklare og møtte store gutter med kraft og samspill. Det ble tap, men ingen sure miner. Lovord vanket fra guttetreneren etter kampen, basert på både samspill og innsats. Gutta måtte i tillegg tåle susende taklinger som førte til stor begeistring hos tilskuerene.

Lørdag kveld var det film på storskjerm, men etterhvert var det flere som heller ville spille mer fotball. Det endte med 25 tenåringer og voksne som spilte i sokkelesten til stadig mer utsatt leggetid. De var i seng veldig circa halv tolv. Det har vært god stemning hele helgen og spillersamtalene bekrefter at jentene trives sammen og satt stor pris på sosial fotballsamling. Innendørshall, god plass ellers, digert kjøkken og god mat har gitt J13 mye fotball, økt motivasjon og sterkere fellesskap. Dette bør gjentas!

Lagledere og trenere på LKFK J2009