Retningslinjer for trening i LKFK – ungdom og senior

Her finner du LKFKs egne retningslinjer for gjennomføring av trening i henhold til smittevernreglene i koronaperioden.

Vel overstått annerledes påske! Fredagen før påske åpnet Helsedirektoratet og Norges Fotballforbund for organisert trening. Basert på retningslinjene fra Helsedirektoratet utarbeidet Norges Fotballforbund fotballens egne koronavettregler.

Med disse til grunn var det opp til klubbene å løse gjennomføring av trening i praksis.

En effektiv gruppe trenere og ressurspersoner fra sport i LKFK har i påska utarbeidet retningslinjer for hvordan vi kan gjennomføre organiserte treninger på Stampesletta som oppfyller kravene som gjelder i forhold til smittevern. Retningslinjene er godkjent av styret i LKFK og Lillehammer kommune. Det er gjennomført en demoøkt med hovedtrenere for å vise gjennomføring i praksis og nettmøte med gjennomgang for spillere og foreldre.

LKFKs retningslinjer finner du HER.

Er du usikker på noe rundt karantene, isolering eller hvorfor det er viktig å holde avstand finner du informasjon og råd til befolkningen her på FHI sine sider.

Det er ekstremt viktig at alle på de aktuelle lagene nå setter seg godt inn i disse og de overholdes til punkt og prikke om vi skal kunne holde organisert aktivitet i regi av klubben.

For de som lurer på tilsvarende retningslinjer for barnefotballen, så vil det inviteres til et nettmøte i løpet av uke 17.