Nye retningslinjer for aktivitet

LKFK velger å ikke stenge aktiviteten, men å holde det åpent for de som ønsker å trene etter gjeldene retninglinjer som ble presentert mandag kveld. Det legges likevel til at klubben anbefaler at alle lag tar en velfortjent juleferie og lader opp til å starte opp treningen igjen i januar.

Følgende er anbefalingene for aktivitet i de ulike lagene ut desember:

• Senior tar juleferie fra treninger i klubbens regi
  • J17 kan gjennomføre alternative treninger med 1 meters avstand utendørs
  • For J15 og yngre er anbefalingen:
    Trening utendørs kan foregå som normalt.
    Hvis aktiviteten foregår innendørs bør det være maks 20 spillere, med mindre alle deltakerne er fra samme kohort i skole. Disse lagene anbefaler LKFK videre å legge seg på samme linje som skolene der spillerne hører til (dvs. avlyse treninger fram mot jul dersom smittesituasjonen ved den/de aktuelle skole(r) har lagt strenge begrensninger på samvær på tvers av klasser).

Klubben vil minne om at ingen skal på trening hvis de har symptomer eller er syke. Ved symptomer på korona anbefales det å ta en koronatest.

Til treningene i januar vil vi sammen med LFK komme med oppdatert informasjon for hvordan aktiviteten kan gjennomføres på en trygg måte etter gjeldende retsninlingjer for de ulike lagene.

Tiltakene som ble presentert iverksettes natt til onsdag 15.desember og varer i utgangspunktet i 4 uker. Se alle de nye tiltakene i sin helhet på regjeringen sine sider her.

Vi håper alle følger de nye tiltakene og anbefalingene, og fortsetter å bidra i koronaduganden!