Koronasmitte på A-laget

En spiller på A-laget har fått positiv test og er smittet av koronaviruset. Støtteapparatet rundt A-laget har hatt god dialog med smittesporingsteamet etter at det ble klart at det har vært smitte i laget. Spilleren var med på treningen som ble gjennomført ute mandag denne uken. Siden A-laget har fulgt alle retninglinjer og holdt god avstand til hverandre før, under og etter trening slipper de andre spillerene karantene, men bes teste seg hvis det oppstår symptomer og må da holde seg hjemme.

Klubben vil minne alle på å følge de retninglinjene som er gjeldende og at man ved symptomer på korona skal man holde seg hjemme og teste seg ved første mulighet. Ingen skal på trening hvis de er syke.

Se klubbens innlegg om gjennomføring av aktivitet i LKFK her og Norges Fotballforbund sine sider her.

Se tiltakene i sin helhet på regjeringens sine sider her .