God jul & en liten oppsummering

2020 – sesongen vi vil huske i lang tid!
Vi har nå lagt bak oss enda en sesong. En sesong som skriver seg inn i minneboka som ganske spesiell. Koronapandemien har satt sitt preg på fotballhverdagen og det gjør den fortsatt.

Likevel vil vi trekke frem alt det positive som sesongen har ført med seg. Vi har hatt imponerende mange ivrige jenter på trening gjennom hele året. Lagene har opplevd større engasjement fra flere foreldre rundt sine aktiviteter, både kamper og treninger. Trenere og spillere har vist en formidabel evne til å tilpasse seg stadig endrede retningslinjer og stått på uansett. Vi har gjort det beste ut av situasjonen, og heldigvis fikk de aller fleste spille en relativt normal høstsesong. Jentene er flinke til å møte på trening, og det sier mye om hvor mye fotballen betyr for dem. All ære til støtteapparatene som nok har lagt ned mer innsats enn noen gang!

Det har skjedd litt endringer på det organisatoriske planet, da et nytt sportslig team ble presentert etter sommeren. Bestående av Tord, Petter og med Anita i spissen står klubben sterkt rustet i sportslig ledelse.
Rekrutteringen har gått bedre enn vi håpet til tross for et spesielt år. Både i de de yngste og de eldste rekkene er det flere spillere enn før vi startet denne sesongen. Det gleder klubben! Vi fikk også gjennomført Santander 3v3-turnering for den lokale barnefotballen, noe som ga mersmak for både deltakere og arrangører. Et lysglimt i en ellers laber turneringssesong.

Styret har hatt mange og varierende oppgaver å jobbe med i året som har gått, alt fra hvordan klubben håndterer koronapandemien til integrering, inkludering og økonomi. Et engasjert styre som har gode diskusjoner og tar i et tak der det trengs.

Nå håper vi alle får en fin julehøytid sammen med sine og lader batteriene for et nytt fotballår i 2021!
God jul og godt nytt år fra styret og administrasjonen i Lillehammer KFK 🙂