God avslutning for J13 på Trollcup

J13 avsluttet sin sesong på en strålende måte med Trollcup i Kristiansand. 26 spente jenter hadde en noe kort skoledag før de dro fra Lillehammer. Vi reiste med to lag der lag 1 spilte i J14-klassen og lag 2 spilte i J13-klassen. Etter en lang reise med minibuss og biler kom vi frem til skolen vi sov på sent fredag kveld. Lørdag morgen braket det løs og før folk flest spiser lunsj var allerede lag 2 ferdig med gruppespillet. Et tett program der alle fire kamper ble spilt fra 08.00 til 12.00. Samtlige endte uavgjort der den første var en imponerende lagprestasjon mot Gimletroll som senere stakk av med bronsen i Trollcup. Dette var for øvrig den første som noensinne ble spilt på en splitter ny bane.

Thea Solvang som kun har vært i klubben 1 uke ble aller første målscorer på banen da hun stanget inn 1-0 i sin debutkamp. En sen utligning gjorde at kampen endte 1-1 og med 0-0 i de tre neste kampene i gruppespillet endte lag 2 på 3. plass i gruppen.

Samtidig som lag 2 spilte uavgjort i sin siste gruppekamp startet lag 1 sitt gruppespill. Første og siste kamp i gruppespillet endte med solide 4-0 og 3-0, mens den andre kampen endte med turneringens vanligste resultat, 0-0. Oppsal var en solid motstander og poengdeling var rettferdig etter en jevn og sjansefattig kamp.

Etter solid innsats gjennom dagen ble det middag før jentene pyntet seg og dro på diskoteket som var like ved skolen. Det varierte nok hvor artig jentene fant diskoteket for de fleste var tilbake på skolen etter relativt kort tid.

Søndag var det klart for sluttspill. Lag 2 fikk tøff motstand i sin første sluttspillkamp. Etter en jevn start ble Eiger litt for tøffe utover kampen. Dermed var cupeventyret over. Jentene hang imidlertid ikke lenge med hodet, men dro raskt til lag 1 sin kamp for å støtte sine medspillere. Lag 1 vant fullt fortjent 2-0 både i kvartfinale og finale før Oppsal nok en gang stod på motsatt banehalvdel i finalen. Som i gruppespillet ble det en jevn og sjansefattig kamp.

Da ender det ofte 0-0, noe det også gjorde denne gangen. Uavgjort ved full tid betydde straffesparkkonkurranse og også dette ble en jevn affære. Det stod 3-3 etter at begge lag hadde tatt 5 straffer, men dessverre var ikke marginene med oss og etter 6 straffer var kampen over.

Som en liten trøst etter fantastiske prestasjoner hele helgen, kåret en lokal jury Lillehammers Ane Hammarstedt til finalens beste spiller!

Det ble en sportslig god turnering for begge lag. Lag 2 imponerte i gruppespillet med 4 kamper uten tap, noe som gjør at de inkludert seriekampene i forkant gikk hele 10 kamper uten tap. Lag 1 spiller en årsklasse opp og slipper ikke inn et eneste mål i løpet av turneringen, noe som er en solid prestasjon. Viktigst av alt er det at vi hadde en super helg. Vi feiret sammen, trøstet hverandre og hadde det veldig gøy sammen utenfor banen. J13 er en fantastisk gjeng på og utenfor banen og det er veldig hyggelig å se hvor fint de har det sammen og hvor greie de er med hverandre.

En stor takk rettes til LKFKs store klubbmann, Lars-Arve, som stilte som sjåfør denne helgen. Uten han og minibussen ville logistikken vært vesentlig vanskeligere!

Team J2009⚽️