Fullt hus på sesongavslutning og 30-årsmarkering

Nesten 350 LKFK’ere møtte opp da klubbens felles sesongavslutning og markering av 30-årsjubileum fant sted søndag. Det ble en innholdsrik kveld med taco, kaker, prisutdelinger, foredrag, quiz og loddtrekning.

Det var fullspekket sal da klubben var samlet for å markere avslutning på sesongen 2017 og at LKFK er 30 år i år. Kvelden ble innledet med taco og brus til alle og en fornøyd gjeng var klare til å ta fatt på kveldens program. I anledning jubileet ga æresmedlem Anne Berit Vollan noen historiske tilbakeblikk og dro frem minner og høydepunkter fra hennes mange år i klubben. Vi var også så heldige å få besøk av Anita Rapp-Ødegaard, som fortalte om sin vei fra LKFK til landslag og proffspill, og etterhvert flere jobber innen idretten. Hun kunne fortelle hvor mye fotballen har gitt henne både og utenfor banen, og trakk frem alle de gode egenskapene man lærer gjennom fotballen som man kan få bruk for på flere arenaer resten av livet. Det var et engasjert publikum som stilte mange spørsmål og fikk gode tips de kan ta med seg videre.

Prisutdelinger er fast innslag på sesongavslutningen og det ble delt ut Fair play-priser og priser til årets spiller fra J13 og opp til senior. Følgende prisvinnere fikk sin pokal:
Fair play
J13: Maria Toftaker
J14: Vilde Wessel Finstad
J15: Ingrid Skjåk
J17: Signe Sofie Sellæg Aal
K4: Marte Skaug
K3: Maiken sylthe
Stikkord for Fair play-prisen er lagspiller, godt oppmøte på lagets aktiviteter, inkluderende ovenfor andre og gode holdninger.

Årets spiller
J13: Emma Thorsplass
J14: Idun Meren
J15: Ingvild Sandvik
J17: Eva Nesje-Haugli
K4: Jenny Marie Feragen
K3: Øyfrid Sørumshagen
Årets spiller er en pris som deles ut til en spiller som har utmerket seg innenfor en eller flere av områdene best fremgang, best enkeltmannsprestasjon eller toppscorer.

A-laget vårt har i tillegg en egen pris der spillerne selv kårer vinneren. Kriteriene for denne prisen er best fremgang, sosiale ferdigheter og å være en god lagspiller. Spillerne stemte frem Marit Wold som vinner av prisen, og hun mottok ei flott klokke som er gitt av gullsmed Eilif Engen.

J13 og J14 fikk sin velfortjente heder etter at begge hentet hjem vandrepokalen i årets Faarbergturnering. J14 fikk også utdelt sine diplomer etter at de ble kretsmestere denne sesongen.

Som eneste medlem som har vært i klubben alle årene klubben har eksistert fikk Lene Vollan oppmerksomhet for sin gode innsats i mange ulike verv og roller.

Vi gratulerer alle prisvinnere!

Etter prisutdelingene var det tid for ei lita pause med kake. Sjokoladekakene var stilig pyntet med bilder av LKFK og vi takker Granum Bakeri for sponsing og gode kaker.

Tradisjonen tro hadde K3 laget Kahoot, og det var spørsmål som skapte engasjement og stemning i salen.

Kvelden ble avrundet med loddtrekning som K4 stod for. Det var mange glade premievinnere og vi kan aldri få nok premier.

Styret takker for en fin kveld, og håper å se alle også neste sesong!

Vi vil takke Paa Bordet for taco, CC mat for brus, Hageland for blomsterbuketter til foredragsholder, Trofé for fine priser, Granum Bakeri for kaker og Nille, Strandtorget, Sparebank1 og Jorekstad for fine premier til loddtrekningen. Og selvfølgelig vil vi takke alle som bidro til at kvelden ble gjennomført etter planen.

Nedenfor følger noen bilder fra kvelden: