Fotballglede på Santander 3v3-ligaen!

Lørdag 2.oktober arrangerte vi Santander 3v3-ligaen for 2.gang.

Tidligere i uka var det meldt regn hele lørdagen, men vi var heldige og slapp unna med opphold store deler av dagen. Kampene gikk i ett fra kl 10 til 14 med 37 lag påmeldt med unger i alderen 6-10 år. Kampene ble fordelt på 6 3er baner som var satt opp på Stampa Nord. 10 klubbdommere fra J13 og J14 var med og gjorde en veldig god innsats med å holde styr på lagene gjennom hele dagen. Gjennom dagen var det også stort trøkk i kiosken og det var ikke før på slutten at kioskdamene fikk en pause. Det måtte fylles på i flere omganger og spesielt populært var det med sjokolade og smoothie blant de minste.

En stor takk må rettes til alle de frivillige som deltok på rigging i regnværet fredagskvelden og til de som stod på hele dagen under turneringen. Vi er avhengig av å få med oss frivillige for å kunne arrangere turneringer eller lignende arrangementer – takk for at dere stilte opp!

Totalt sett ble det en dag med mye fotballglede og spennende kamper mellom lagene. Vi satser på å arrangere Santander 3v3-ligaen igjen neste år og håper å se både nye og kjente lag på plass om ett år.

Santander 3v3-ligaen er en nasjonal 3 mot 3 turnering, et samarbeid mellom Norges Fotballforbund og Santander siden 2019. Turneringen er for gutter og jenter i alderen 6 til 10 år og alle klassene spiller 3er kamper med vant. 3v3 er en spillform som er både morsom og lærerik, der alle spillerne får mange ballberøringer og det scores mange mål. De fleste deltagerne får oppleve gleden ved å score og dette bidrar til økt mestringsfølelse og fotballglede!

Bilder: Santander 3v3 Ligaen og Lillehammer KFK