A-laget vant over Lillestrøm – har skjebnen i egne hender

Lillehammer KFK slo Lillestrøm – har skjebnen i egne hender!

Stampesletta søndre bane
10. november 2021: Lillehammer KFK – Lillestrøm SK 1-0 (1-0)

Mål: Sara Imingen (27)

Lagene hadde kniven på strupen før onsdagens batalje på Stampesletta. Hjemmelaget valgte å gå respektløst til verks og satte Lillestrøm under press tidlig. Første halvtimen ble et skapt sjanser både på høyre og venstre side, og etter dødball, men uttellingen kom først etter et innlegg fra Leah Kvaale som gikk over feltet. Der fikk etter hvert Turid Salbu tak i ballen og slapp den til en fremadstormende Sara Imingen, langs dødlinja. Imingen dro seg litt inn i banen og trillet ballen i lengste hjørne via stolpen, til en fortjent ledelse. Lillehammer presset på, men mistet noe av rytmen på grunn av et par skader og bytter mot slutten av omgangen, slik at Lillestrøm kom mer med i kampen.

Andre omgang ble jevnere, men med Lillehammer som det førende laget i perioder. Lillestrøm var imidlertid ikke ufarlige. Da Lillehammer traff tverrliggeren og keeperen i stedet for mål, ble det en avslutning med hjertet i halsen, hvor Lillestrøm kom til et par reelle sjanser, særlig etter dødball.

Tre minutter på overtid blåste dommeren av og Lillehammer kunne slippe jubelen løs. Ingenting er avgjort, men Lillehammer har nå skjebnen i egne hender før siste kamp mot KFUM Oslo på nøytral bane (Marikollen, Rælingen) på søndag.

Laget: Ingrid Baardvik, Serine Jørgensen, Astrid Runde, Idun Meren (K), Lena Sylliåsen, Sophie Horn, Petrine Kollstad, Maja Brå, Sara Imingen, Turid Salbu, Leah Kvaale

Innbyttere: Tonje Søgård, Anniken Taraldsen, Sophia Osmundsen, Carmen Dahl

Ubenyttede reserver: Katrine Løkås, Aurora Andberg og Emma Veskje

Vi må også rette en stor takk til de som bidro til en flott ramme rundt kampen! Viviann og Stian i kiosken, J14 som bidro til konkurransen i pausa, Lillehammer Lyd og Lys som fikset anlegg og ikke minst vår samarbeidspartner Stasjonen, som fikset premie til konkurransen. Takk til alle som kom for å se på kampen og som heiet på jentene – vi håper dere tar turen til neste år også.

Les GD sin sak om kampen her. Der får du blant annet høre hva hovedtrener og matchvinner hadde å si etter kampen.