2. div: Raufoss best på Stampa

Stampesletta Søndre bane 1. mai 2022: Lillehammer KFK – Raufoss 2-5 (1-2)

Årets første hjemmekamp ble etter iherdig innsats fra klubb, kommune og støttespillere gjennomført med en fin ramme og med bra med folk rundt banen. Begge lag fikk det tøft i åpningsrunden og tenkte nok at her var det mulighet for revansj. Etter en jevnspilt åpning var det LKFK som kom til dagens første store mulighet da Aurora Andberg spilte fram Leah Kvåle. Skuddet gikk like utenfor. I stedet var det Raufoss som spilte seg inn i kampen og kom til et skudd, som keeper Kathrine Løkås måtte gi retur på. Den tok totningene vare på og 0-1. 0-2 kom kun minutter senere etter at LKFK ikke fikk klarert etter en dødball. Utover i omgangen fikk Lillehammer løftet laget mer og hadde en periode der kombinasjoner satt bedre. Ingrid Menzies’ heading etter corner til 1-2 skapte ny spenning i kampen.

Etter pausen hadde hjemmepublikum håp om at det fortsatt var mulig å snu kampen. Dessverre ble det i stedet en blytung start på andre omgang der Raufoss ganske enkelt kunne score både en, to og tre ganger, slik at kampen i realiteten var avgjort. Lillehammer kom mer med utover i omgangen, men kom aldri nærmere enn et Raufoss selvmål etter corner. Dermed tok totningene fortjent med seg poengene hjem etter å ha vært bedre i spillets avgjørende faser.

Trener Velte Nerem var skuffet. «Dette var en kamp hvor jeg hadde håpet at vi skulle få til en bedre prestasjon, men dessverre har vi perioder hvor vi viser et lavt bunnivå, og egentlig gir bort kampen. Engasjement og tilstedeværelse gjennom hele matchen er noe vi må jobbe med.»

Neste kamp er borte mot Sarpsborg søndag 8. mai kl 1330.

Lillehammers XI: Katrine Løkås, Ragna Fodstad, Selma Lie, Idun Meren, Serine Jørgensen, Aurora Andberg, Sofie Horn, Ingrid Menzies, Leah Kvåle, Sarah Strandli, Anniken Taraldsen,

Innbyttere: Ingrid Baardvik, Turid Salbu, Lena Sylliåsen, Mari Aalberg, Ingunn Tofthagen, Sara Bye-Andersen