2. div: Poengene glapp for LKFK

Ottestad var gjester i årets tredje hjemmekamp, igjen med fin ramme og bra med folk rundt banen.

Stampesletta Søndre 25. mai 2022: Lillehammer KFK – Ottestad 1-3 (1-2). Skrevet av Petter Myrvold.

Mål LKFK: Leah Kvåle (27’)

Begge lag jaktet årets første seier etter en tøff sesongstart. Etter en jevnspilt åpning var det LKFK som kom til dagens første store mulighet, ved Anniken Taraldsen etter pasning fra Sarah Strandli. Lillehammer lå i lavt press og Ottestad skapte ikke all verden i åpent spill. Derimot var de farlige på lange innkast inn bak LKFKs forsvar, og det var etter et slik situasjon at 0-1 kom midtveis i omgangen. Lillehammers Leah Kvåle skapte alene med keeper balanse i regnskapet kort tid etter. Ottestad gikk opp til 1-2 etter drøye halvtimen, etter nølende forsvarsspill fra hjemmelaget.

Etter pausen tok Lillehammer mer over, men det var Ottestad som på en overgang fikk tid og rom på venstresiden, og utnyttet dette maksimalt med et vakkert langskudd over Lillehammers keeper Ingrid Baardvik. Lillehammer svarte med et trippelbytte og omlegging til 4-4-2 og høyere press, mens Ottestad la seg mer bakpå. Derfra var det et helt annet kampbilde og Lillehammer skapte flere farlige sjanser. Nærmest var Idun Meren på frispark og Ingrid Menzies på en volley rett på keeper fra kloss hold.

Trener Velte Nerem mente etter kampen at det var prestasjonsmessig fremgang fra kampen mot Fredrikstad på lørdag, men var frustrert over at det ikke ble poeng hvor de absolutt var innen rekkevidde.

En lokal jury kåret banens beste på begge lag, og Serine Jørgensen ble banens beste på hjemmelaget etter å ha levert en god kamp.

Neste kamp er på Stampesletta mot Storhamar søndag 29. mai kl 16.00.

Lillehammers XI: Ingrid Baardvik, Lena Sylliåsen, Idun Meren, Ida Sagdalen, Serine Jørgensen, Selma Lie, Ragna Fodstad, Sofie Horn, Leah Kvåle, Sarah Strandli, Anniken Taraldsen.

Innbyttere: Aurora Andberg, Carmen Dahl og Ingrid Menzies.