2.div.: Opptur mot Sarpsborg08, tross tap

Sarpsborg08 – Lillehammer 3-2 (0-0)

I kveld spiller a-laget bortekamp på Valle mot Vålerenga 2. Mens vi lader opp til kampen, kan du lese hovedtrener Vetles oppsummering av forrige kamp mot Sarpsborg 08:

Vi stod foran en solid utfordring i form av Sarpsborg 08, vinneren av fjorårets 2.divisjon avdeling 1. En tynn tropp med kun to utespillere på benken gjorde ikke utfordringen mindre. Jentene tok den imidlertid på strak arm og leverte en meget solid innsats!

I 1.omgang forsvarer vi oss godt. Hjemmelaget har noen store sjanser, men vi har brukbar kontroll i store deler av omgangen og kan si oss godt fornøyde med å gå til pause på stillingen 0-0.

Selv om vi har forsvart oss godt ser vi også at det er store kontringsrom vi ikke klarer å utnytte i 1.omgangen. Disse rommene ønsker vi i større grad å angripe etter sidebytte og får nesten umiddelbar uttelling. Knappe 10min ut i omgangen får Sarpsborg 08 lagt ordentlig trykk på oss med flere dødballer. Til slutt klarer vi ikke stå imot og hjemmelaget leder 1-0 og under minuttet senere dobler de ledelsen på et langskudd. Etter å ha forsvart oss i store deler av kampen er det fort gjort å falle sammen etter to raske mål, men i stedet står vi opp og fullfører jobben skikkelig. Vi får likevel et nytt mål imot 20min ut i omgangen og kampen virker avgjort. Med kun to utespillere på benken skulle man kanskje tro at vi fikk det tungt mot slutten av kampen, men i stedet er det vi som får ordentlig blod på tann etter en redusering av dagens kaptein, Turid Salbu, kvarteret før full tid. Når Sophia Osmundsen reduserer ytterligere til 3-2 etter en flott overgang like før slutt får vi tro på poeng. Vi trykker bra på mot slutten og med litt hell kunne vi tatt et noe heldig poeng med oss.

Soleklart årsbeste av jentene og en meget solid prestasjon mot fjorårets vinner av 2.divisjon. Dette var en skikkelig opptur etter en litt skuffende kamp mot Raufoss og gir oss bra med tro og selvtillit inn mot de neste serierundene.

Vi ønsker jentene lykke til i kveldens kamp mot Vålerenga!

De neste tre kampene kommer tett og alle tre er hjemme på Stampa.
21. mai mot Fredrikstad, 25. mai mot Ottestad og 29. mai mot Storhamar.