2.div: Etterlengta 3 poeng mot Ottestad

Det rekordunge A-laget vårt har jobba knallhardt på treningsfeltet de siste ukene og endelig fikk de uttelling også på resultattavla. Etter å ha levert gode prestasjoner mot svært gode Lillestrøm- og Kolbotnlag, var det duka for en jevnere motstander i Ottestad.

Kampen starter ikke helt optimalt for vår del. Etter 3 kamper på kort tid og mye aktivitet på skole for mange av spillerne var det litt slitne bein og hoder som entret Ottestad stadion denne fredagskvelden. Vi var litt passive, kom ikke tett nok oppi presset og klarte ikke å ta vare på ballen de første minuttene. Det kulminerte med at Ottestad gikk opp i ledelsen 1-0 etter 10 minutts spill. Heldigvis, var Ottestads scoring det som skulle til for å vekke oss til live, og de siste 80 minuttene er vi det beste laget og spiller tidvis den fotballen vi ønsker og skaper mye godt offensivt spill og er gode i presset.

Utover førsteomgangen spiller vi oss mer og mer inn i kampen og etter 34 minutter, så kommer endelig utligningen. Ragna Fodstad får ballen ute på venstrekanten og kjører karusell med både en og to Ottestad-forsvarere. Innlegget finner Selma Lie, som vender fint opp, spiller til Serine Jørgensen, som forserer en forsvarsspiller, spiller vegg med Lie og blåser så ballen i lengste hjørne. En vakker scoring, og det er balanse i regnskapet på Ottestad Stadion!

Vi skaper flere sjanser utover omgangen, men slipper oss litt ned de siste minuttene, slik at også Ottestad skaper noen sjanser på tampen, men omgangen ebber ut på stillingen 1-1.

I andre omgang tar vi kommando fra start av og har relativt god kontroll gjennom hele omgangen. Vi klarer å holde et bra balltempo, og vi er imponert over hvor mye hver enkelt løper gjennom omgangen.

Etter 51 minutt tar vi et hurtig innkast til Fodstad som finner Lie rundt 16-meteren. Lie dribler seg ned til dødlinja før hun legger ballen langs bakken inn foran mål. Sophia Osmundsen flikker ballen videre, der Ingrid Rånnerud kommer i full fart og plasserer ballen iskaldt opp i krysset! 1-2 og vi leder en kamp for første gang denne sesongen.

Det er tydelig at jentene er veldig gira på å sikre årets første poeng og det jobbes knallhardt i alle dueller, det løpeSkåring Ottestad 1s mye og vi klarer å opprettholde balltempo i samfulle 90 minutt. Vi skaper flere store sjanser utover omgangen og er nærmere nummer tre og fire, enn Ottestad er utligning, samtidig som kampen definitivt lever, så lenge vi bare har ettmålsledelse. Når dommeren blåser av kampen, er det fortjent at vi vinner og det var meget god stemning i garderoben etter kamp.

Seieren er et resultat av den gode jobben jentene har lagt ned på treningsfeltet etter sommerferien. Vi ser god utvikling, der laget tar nye steg for hver uke. Vi har et seniorlag med en snittalder på under 17 år, så her vil resultatene variere, men utviklingen og prestasjonene går riktig vei og det er svært gledelig å se. Vi gleder oss til resten av høsten og håper mange ønsker å se et ungt og spennende A-lag kjempe om poeng og videre utvikling på Stampa fremover.

Laget: Ingrid Baardvik – Emma Fløtre, Serine Jørgensen, Selma Sletmoen, Sarah Strandli – Sofie Horn (k), Ingrid Rånnerud, Selma Lie – Leah Kvåle, Sophia Osmundsen, Ragna Fodstad.

Benken: Leah Rød, Lena Sylliåsen, Malin Sofie Hermanrud, Amalie Fakstad, Emilie Erlandsen, Hedda Prestrud.

Gule kort: Sofie Horn, Ingrid Rånnerud

Mål: Serine Jørgensen, Ingrid Rånnerud

Målgivende: Selma Lie, Sophia Osmundsen.

NESTE KAMP: ONSDAG 7. SEPTEMBER KL. 20:00 MOT SARPSBORG 08 PÅ STAMPESLETTA

Se skåringene mot Ottestad:

Skåring mot Ottestad 1

Skåring mot Ottestad 2